Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015

439 - Ο Τίμιος Ήλος (= καρφί) της Σταύρωσης του Χριστού στη Θάσο

Ο Τίμιος Ήλος (= καρφί) της Σταύρωσης του Χριστού στη Θάσο. http://leipsanothiki.blogspot.be/
Η μητέρα του Γέροντος Εφραίμ Αριζόνος - Φιλοθεΐτου, μοναχή Θεοφανώ,
βαστάζοντας τον Τίμιο Ήλο της Σταύρωσης του Χριστού στην Ιερά Μονή Αρχαγγέλου Μιχαήλ στη Θάσο,
μετόχι της Ιεράς Μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους.


Τον Οκτώβριο του 1967, με δαπάνη της Ιεράς Μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους, εκδόθηκε ένα μικρό βιβλιαράκι (άγνωστο όμως αν πρόκειται για την αρχική έκδοση ή ανατύπωση) με τίτλο "ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ. Περιλαμβάνον ΤΑ ΕΝ ΘΑΣΩ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΜΙΧΑΗΛ και περί ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΗΛΟΥ. Υπό τίνος αφιερώθη εις την Ι. Μονήν του Φιλοθέου και πώς ευρίσκεται το νυν εν Θάσω". Και παρακάτω "Ομοίως περιλαμβάνον ΣΥΜΜΙΚΤΟΝ Ι. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΝ ΜΕΤΑ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ και ΤΟΙΑΥΤΗΝ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ. ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ Δαπάναις της Ι. Μονής του Φιλοθέου. ΚΑΒΑΛΑ. ΤΥΠΟΙΣ: "Η ΠΡΩΙΝΗ - ΚΑΒΑΛΑ. Οκτώβριος -1967".
   
   
Ο Τίμιος Ήλος (= καρφί) της Σταύρωσης του Χριστού στη Θάσο. http://leipsanothiki.blogspot.be/
ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ. Περιλαμβάνον ΤΑ ΕΝ ΘΑΣΩ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΜΙΧΑΗΛ και περί ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΗΛΟΥ.
Υπό τίνος αφιερώθη εις την Ι. Μονήν του Φιλοθέου και πώς ευρίσκεται το νυν εν Θάσω.

 
Στο βιβλιαράκι αυτό γίνεται αναφορά για το καρφί της Σταύρωσης του Χριστού που αποθησαυριζόταν στην Ιερά Μονή Φιλοθέου Αγίου Όρους και για το πώς αυτό βρέθηκε στη Θάσο. 

Διαβάστε τα σχετικά αποσπάσματα παρακάτω:


Σάββατο, 25 Απριλίου 2015

438 - Η βυζαντινή εικόνα της Παναγίας Νικοποιού

Η Παναγία Νικοποιός http://leipsanothiki.blogspot.be/
Η βυζαντινή εικόνα της Παναγίας Νικοποιού.
Βασιλική του Αγίου Μάρκου, Βενετία.



"…Η εικόνα της Παναγίας Νικοποιού συνοδεύεται από παράδοση που τη θέλει να φτάνει στη Βενετία μαζί με τα λάφυρα της τέταρτης σταυροφορίας. Η ίδια παράδοση την ταυτίζει με την εικόνα της Παναγίας που είχε εγκαταλειφθεί από τον αυτοκράτορα Αλέξιο Μούρτζουφλο στα χέρια των Λατίνων κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Κωνσταντινούπολης. Στο επεισόδιο αφιερώνει ο Νικήτας Χωνιάτης λίγες γραμμές, αναφέροντας απλώς ότι ήταν ἡ τῆς θεομήτορος εἰκών, ἣν οἱ βασιλεῖς Ρωμαίων ποιοῦνται συστράτηγον. Με συντομία, επίσης, περιγράφει το γεγονός σε επιστολή του προς τον Πάπα Ιννοκέντιο ο Λατίνος αυτοκράτορας Βαλδουίνος. Αντίθετα, περισσότερες λεπτομέρειες για την εικόνα και το περιστατικό δίνει στο χρονικό του ο Robert de Clari. Η εικόνα (ansconne) με τη ζωγραφιά της Παναγίας, γράφει, ήταν ολόχρυση και στολισμένη με πολύτιμες πέτρες˙ κι ήταν τόσο όμορφη και τόσο πλούσια που παρόμοια δεν είχε δει κανείς ποτέ. Την έπαιρναν οι αυτοκράτορες στις πολεμικές επιχειρήσεις και πίστευαν όλοι ότι όποιος την είχε μαζί του στη μάχη ήταν αήττητος. Όταν οι σταυροφόροι την πήραν, συνεχίζει, την ανέβασαν ψηλά σε μία γαλέρα μαζί με το αυτοκρατορικό λάβαρο και αρμένισαν με τη γαλέρα από τη μία άκρη στην άλλη άκρη του τείχους, ώστε όλοι οι κάτοικοι της Πόλης να δουν ότι το λάβαρο και η εικόνα βρίσκονταν στην κατοχή των Λατίνων."

Χρύσα Α. Μαλτέζου, ΒΕΝΕΤΙΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Η εικόνα της Παναγίας Νικοποιού, σσ. 7-9.


Η Παναγία Νικοποιός http://leipsanothiki.blogspot.be/
Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους.
Βενετικό χειρόγραφο του 1330 περίπου.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες παρακάτω:

Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

437 - Τα καρφιά του Σταυρού και η Αγία Λόγχη (ένα νέο βιβλίο κατάλογος)

Τα καρφιά του Σταυρού και η Αγία Λόγχη (ένα νέο βιβλίο κατάλογος) http://leipsanothiki.blogspot.be/
Antonio Menna, Chiodi della Croce e la Sacra Lancia. Reliquie di Cristo Crocifisso. Storia e leggende, culto e devozioni
(= Τα Καρφιά του Σταυρού και η Αγία Λόγχη. Λείψανα του Εσταυρωμένου Χριστού. Ιστορία και θρύλοι, λατρεία και αφοσίωση),
εκδόσεις Edizioni Segno, Απρίλιος 2015.


Ένα νέο βιβλίο αναφοράς εκδόθηκε πρόσφατα (Απρίλιος 2015) από τον χαλκέντερο Ιταλό ερευνητή Antonio Menna με θέμα τα καρφιά της Σταύρωσης του Χριστού και την Αγία Λόγχη που ένυξε την άχραντο πλευρά Του: I Chiodi della Croce e la Sacra Lancia. Reliquie di Cristo Crocifisso. Storia e leggende, culto e devozioni (= Τα Καρφιά του Σταυρού και η Αγία Λόγχη. Λείψανα του Εσταυρωμένου Χριστού. Ιστορία και θρύλοι, λατρεία και αφοσίωση).

Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη και είναι ένα οδηγός που καταλογογραφεί όλες τις ιστορικές μαρτυρίες για τους τόπους που αποθησαύριζαν, αλλά και αποθησαυρίζουν σήμερα δύο από τα όργανα του Πάθους του Χριστού: καρφί της Σταύρωσης (=τίμιος ήλος) στο πρώτο μέρος και τμήμα της λόγχης που ένυξε την πλευρά Του στο δεύτερο μέρος.
 

Μερικά από τα καρφιά της Σταύρωσης που έχουν παρουσιαστεί από τη λειψανοθήκη. http://leipsanothiki.blogspot.be/
Μερικά από τα υποτιθέμενα καρφιά της Σταύρωσης που έχουν παρουσιαστεί από τη λειψανοθήκη
(βλέπε πχ 280, 281, 282, 283 και 267).


Διαβάστε περισσότερα παρακάτω:


Παρασκευή, 10 Απριλίου 2015

436 - Λείψανα του Ακάνθινου Στέφανου του Χριστού στην Ελλάδα


Λείψανα του Ακάνθινου Στέφανου του Χριστού στην Ελλάδα http://leipsanothiki.blogspot.be/
Λείψανα του Ακάνθινου Στέφανου του Χριστού στην Ελλάδα.


Υπάρχουν λείψανα του Ακάνθινου Στέφανου του Χριστού στην Ελλάδα; Σύμφωνα με τις έρευνες της λειψανοθήκης, αλλά και με βάση τα πορίσματα της σύγχρονης διεθνούς βιβλιογραφίας, τα ακόλουθα λείψανα του Ακάνθινου Στέφανου του Χριστού έχουν εντοπιστεί μέχρι τώρα στην Ελλάδα:

Διαβάστε περισσότερα παρακάτω:

Τετάρτη, 8 Απριλίου 2015

435 - Ο Τίμιος Κάλαμος της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους

Ο Τίμιος Κάλαμος της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους http://leipsanothiki.blogspot.be/
Η σταυροθήκη της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους
με λωρίδα εμφυτευμένου Τιμίου Καλάμου
σε όλο το μήκος και πλάτος
του σταυρού.


Ως γνωστόν, ο Τίμιος Κάλαμος είναι το καλάμι που έδωσαν οι Ιουδαίοι στη δεξιά χείρα του Χριστού, αντί βασιλικού σκήπτρου, αφού τον ενέδυσαν κόκκινη χλαμύδα, αντί βασιλικής πορφύρας, θέλοντας να τον εμπαίξουν ότι τάχα ήταν βασιλιάς. Με τον κάλαμον αυτόν στη συνέχεια τον κτύπησαν στην κεφαλή, όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος (κεφ. 27, 27-31).

Τότε οἱ στρατιῶται τοῦ ἡγεμόνος παραλαβόντες τὸν Ἰησοῦν εἰς τὸ πραιτώριον συνήγαγον ἐπ’ αὐτὸν ὅλην τὴν σπεῖραν. καὶ ἐκδύσαντες αὐτὸν χλαμύδα κοκκίνην περιέθηκαν αὐτῷ, καὶ πλέξαντες στέφανον ἐξ ἀκανθῶν ἐπέθηκαν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς αὐτοῦ καὶ κάλαμον ἐν τῇ δεξιᾷ αὐτοῦ, καὶ γονυπετήσαντες ἔμπροσθεν αὐτοῦ ἐνέπαιξαν αὐτῷ λέγοντες, Χαῖρε, βασιλεῦ τῶν Ἰουδαίων, καὶ ἐμπτύσαντες εἰς αὐτὸν ἔλαβον τὸν κάλαμον καὶ ἔτυπτον εἰς τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ. καὶ ὅτε ἐνέπαιξαν αὐτῷ, ἐξέδυσαν αὐτὸν τὴν χλαμύδα καὶ ἐνέδυσαν αὐτὸν τὰ ἱμάτια αὐτοῦ, καὶ ἀπήγαγον αὐτὸν εἰς τὸ σταυρῶσαι.
  

Ο Τίμιος Κάλαμος της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους http://leipsanothiki.blogspot.be/
Μεταβυζαντινή εικόνα του Χριστού με τίτλο Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
Ο Τίμιος Κάλαμος που κρατά ο Ιησούς στα χέρια Του δεν συμβαδίζει με την
περιγραφή του βυζαντινού κειμηλίου του Τιμίου Καλάμου από τον
Νικόλαο Μεσαρίτη, σκευοφύλακα της εκκλησίας της Θεοτόκου του Φάρου
στη βυζαντινή Κωνσταντινούπολη, στην οποία είχαν συγκεντρωθεί
τα περισσότερα χριστιανικά κειμήλια όλου του κόσμου.


Ο Τίμιος Κάλαμος ήταν ένα χριστιανικό και βυζαντινό κειμήλιο, αφού αναφέρεται σε κείμενο που προέρχεται από τον σκευοφύλακα της Θεοτόκου του Φάρου στα τέλη του 12ου αιώνα, Νικόλαο Μεσαρίτη (ρήτορα, θεολόγο, συγγραφέα και αργότερα Μητροπολίτη Εφέσου), ο οποίος σε ρητορική έκφραση (δεκάλογος) θα επιλέξει δέκα κειμήλια που βρίσκονταν στην Κωνσταντινούπολη (τα οκτώ από τη Θεοτόκο του Φάρου) και θα τα επαινέσει (βλέπε 279 - Ο δεκάλογος του Νικόλαου Μεσαρίτη, σκευοφύλακα της Θεοτόκου του Φάρου). Η Θεοτόκος του Φάρου ήταν μία βυζαντική εκκλησία στην Κωνσταντινούπολη, κτισμένη στο νότιο τμήμα του Μεγάλου ή Ιερού Παλατίου των βυζαντινών αυτοκρατόρων και ονομάστηκε έτσι λόγω του φάρου που βρίσκονταν δίπλα της ακριβώς. Στην εκκλησία ετούτη φυλάσσονταν η σημαντικότερη συλλογή χριστιανικών κειμηλίων όλου του κόσμου.

Διαβάστε περισσότερα παρακάτω:

434 - Ο τάφος και τα λείψανα του Αγίου Κυρίλλου, Φωτιστού των Σλάβων

Ο τάφος και τα λείψανα του Αγίου Κυρίλλου, Φωτιστού των Σλάβων http://leipsanothiki.blogspot.be/
Ο τάφος του Αγίου Κυρίλλου με αφιερώματα από όλες τις εκκλησίες των σλαβικών, αλλά και άλλων χωρών
(Βασιλική του Αγίου Κλήμεντος, Ρώμη).

Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των Σλάβων και η απόδοση γραφής στη σλαβική γλώσσα.

Ο Άγιος Κύριλλος, του οποίου το κοσμικό όνομα ήταν Κωνσταντίνος, γεννήθηκε το 827 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στην Κωνσταντινούπολη, έγινε ιερέας και μετέπειτα έφτασε στο βαθμό του επισκόπου. Δίδαξε Φιλολογία, Φιλοσοφία και Θεολογία.


Ο τάφος και τα λείψανα του Αγίου Κυρίλλου, Φωτιστού των Σλάβων http://leipsanothiki.blogspot.be/
Αναμνηστική πλάκα της Ελληνικής Πολιτείας πάνω δεξιά από τον τάφο του Αγίου Κυρίλλου
(Βασιλική του Αγίου Κλήμεντος, Ρώμη).

  
Ο Άγιος Κύριλλος, μετά την ιεραποστολική του δράση, παρέμεινε στη Ρώμη μέχρι το θάνατό του, στις 14 Φεβρουαρίου του 869. Ετάφη με τιμές στον προσωπικό τάφο του Πάπα Aδριαvού Β', ενώ αργότερα μετακινήθηκε στη Βασιλική του Αγίου Κλήμεντος στη Ρώμη, όπου και σήμερα φυλάσσονται τα λείψανά του.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες παρακάτω από τον τόπο, όπου φυλάσσονται μέρος (;) από τα λείψανα του Αγίου Κυρίλλου:

433 - Ανιχνεύοντας την εποχή των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου

Ανιχνεύοντας την εποχή των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου http://leipsanothiki.blogspot.be/
Ενεπίγραφη βάση αβαφούς κλειστού επιτραπέζιου αγγείου. 7ος - αρχές 9ου αιώνα. 9η ΕΒΑ.
O κεραμέας, πριν το ψήσιμο, χάραξε με καλλιγραφική διάθεση στη βάση το όνομα 'Κυρίλλου'˙
πρόκειται είτε για το όνομα του κατασκευαστή είτε για το όνομα του παραγγελιοδότη,
για το τραπέζι του οποίου προοριζόταν το αγγείο.



Η λειψανοθήκη αναδημοσιεύει, κατόπιν αδείας του συγγραφέα του, Δρ. Παναγιώτη Καμπάνη, Αρχαιολόγου - Ιστορικού του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, κείμενο με τίτλο 'Ανιχνεύοντας το ιστορικό πλαίσιο' από τον κατάλογο της έκθεσης του Βυζαντινού Μουσείου Θεσσαλονίκης Εκ Θεσσαλονίκης Φως (Θεσσαλονίκη 2014). 

Η έκθεση του Βυζαντινού Μουσείου Θεσσαλονίκης Εκ Θεσσαλονίκης Φως (31 Ιανουαρίου - 4 Μαΐου 2014) με πρωτότυπο τρόπο απέδιδε το αστικό, αλλά και το πνευματικό και ευρύτερο πολιτισμικό περιβάλλον της Θεσσαλονίκης κατά τον 9ο αιώνα, περίοδο κατά την οποία γεννήθηκαν και ανατράφηκαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος. Αντίστοιχα μετέφερε την ατμόσφαιρα της Κωνσταντινούπολης, όπου οι δύο αδελφοί ανδρώθηκαν πνευματικά και πολιτικά υπό την καθοδήγηση του Πατριάρχη Φωτίου, προτού ξεκινήσουν τη διπλωματική τους αρχικά αποστολή στη Μέση Ανατολή και την Ιταλία, και κατόπιν την ιεραποστολική και πολιτιστική τους δράση στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Το κείμενο συνοδεύεται από φωτογραφίες χρυσών βυζαντινών νομισμάτων (σόλιδοι) με τις παραστάσεις των βυζαντινών αυτοκρατόρων του 9ου αιώνα μαζί με κρίσεις για αυτούς που προέρχονται από το Χρονικόν του Ιστορικού Εφραίμ (13ος - 14ος αι.), εκτός από αυτό του αυτοκράτορα Θεοφύλακτου που ανήκει στον Θεόδωρο τον Στουδίτη, Ίαμβοι, 113.2.  

Διαβάστε το κείμενο παρακάτω:

Δευτέρα, 6 Απριλίου 2015

432 - Αγιορείτικος ξυλόγλυπτος σταυρός του Γεωργίου Λάσκαρη στον Καθεδρικό της Σεβίλλης

Αγιορείτικος ξυλόγλυπτος σταυρός του Γεωργίου Λάσκαρη στον Καθεδρικό της Σεβίλλης http://leipsanothiki.blogspot.be/
Θαυμάσιος αγιορείτικος ξυλόγλυπτος σταυρός του Γεωργίου Λάσκαρη, 1560-1565.
Ρωμαιοκαθολικός Καθεδρικός Ναός της Σεβίλλης (Ισπανία).


Πολύ λίγα πράγματα είναι ακόμη γνωστά για τον Γεώργιο Λάσκαρη, ο οποίος υπέγραψε μερικούς θαυμάσιους ξυλόγλυπτους σταυρούς προερχόμενους από το Άγιον Όρος στα μέσα περίπου του 17ου αιώνα. Πολλοί από αυτούς βρίσκονται σήμερα διασκορπισμένοι σε διάφορα μέρη του κόσμου, συνήθως σε μουσεία (δες μερικά παραδείγματα εδώ, εδώ, εδώ, εδώ και εδώ).

Ένας ακόμη ξυλόγλυπτος σταυρός του Γεωργίου Λάσκαρη αποθησαυρίζεται στον Θησαυρό του Καθεδρικού Ναού της Σεβίλλης, όπου και εντοπίστηκε από τη λειψανοθήκη. Ο ξυλόγλυπτος σταυρός είναι του 1560-1565 και φέρει διάφορες σκηνές από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη με χαρακτηριστικά τυπικά που συναντώνται και στους άλλους σταυρούς του Γεωργίου Λάσκαρη.   


Αγιορείτικος ξυλόγλυπτος σταυρός του Γεωργίου Λάσκαρη στον Καθεδρικό της Σεβίλλης http://leipsanothiki.blogspot.be/
Βυζαντινής τεχνοτροπίας εικόνα στον Ρωμαιοκαθολικό Καθεδρικό Ναό της Σεβίλλης (Ισπανία).


Δείτε παρακάτω περισσότερες εικόνες από τον ξυλόγλυπτο σταυρό του Γεωργίου Λάσκαρη:


431 - Τίμιο Ξύλο στον Καθεδρικό της Σεβίλλης

Τίμιο Ξύλο στον Καθεδρικό της Σεβίλλης http://leipsanothiki.blogspot.be/
Σταυροί με τεμάχια Τιμίου Ξύλου (2, 3).
Ρωμαιοκαθολικός Καθεδρικός Ναός της Σεβίλλης (Ισπανία).


Στον ρωμαιοκαθολικό Καθεδρικό Ναό της Σεβίλλης ή Καθεδρικό της Παναγίας της Επισκόπης (ισπανικά: Catedral de Santa María de la Sede) που βρίσκεται στη Σεβίλλη της Ισπανίας αποθησαυρίζονται και διάφορα μικροτεμάχια Τιμίου Ξύλου ενσωματωμένα σε χρυσούς περίτεχνους σταυρούς. 
  

Τίμιο Ξύλο στον Καθεδρικό της Σεβίλλης http://leipsanothiki.blogspot.be/
Από τις λιτανείες των διαφόρων θρησκευτικών ρωμαιοκαθολικών αδελφοτήτων της Σεβίλλης
κατά τη διάρκεια του Καθολικού Πάσχα 2015 (Semana Santa).

Τίμιο Ξύλο στον Καθεδρικό της Σεβίλλης http://leipsanothiki.blogspot.be/
Από τις λιτανείες των διαφόρων θρησκευτικών ρωμαιοκαθολικών αδελφοτήτων της Σεβίλλης
κατά τη διάρκεια του Καθολικού Πάσχα 2015 (Semana Santa).


Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από τις σταυροθήκες Τιμίου Ξύλου παρακάτω από πρόσφατη επίσκεψη της λειψανοθήκης στον Καθεδρικό της Σεβίλλης


430 - Ιερά Άκανθα στον Καθεδρικό της Σεβίλλης

Ιερά άκανθα στον Καθεδρικό της Σεβίλλης http://leipsanothiki.blogspot.be/
Ιερά άκανθα ή άκανθες από τον Ακάνθινο Στέφανο του Χριστού.
Καθεδρικός της Σεβίλλης (Ισπανία).


Ο Καθεδρικός της Σεβίλλης ή Καθεδρικός της Παναγίας της Επισκόπης (ισπανικά: Catedral de Santa María de la Sede) είναι ρωμαιοκαθολικός καθεδρικός ναός στη Σεβίλλη της Ισπανίας. Είναι ο μεγαλύτερος γοτθικός καθεδρικός στο κόσμο και συνολικά τρίτη μεγαλύτερη εκκλησία. Επίσης, είναι ο μεγαλύτερος καθεδρικός στο κόσμο, καθώς οι δύο μεγαλύτερες εκκλησίες, η Βασιλική του Αγίου Πέτρου και η βασιλική της Παναγίας της Απαρεκίπα, δεν είναι έδρες επισκόπων.

 
Ιερά άκανθα στον Καθεδρικό της Σεβίλλης http://leipsanothiki.blogspot.be/
Ο Καθεδρικός της Σεβίλλης ή Καθεδρικός της Παναγίας της Επισκόπης
(ισπανικά: Catedral de Santa María de la Sede)
.


Η κατασκευή του ναού άρχισε το 1401. Ο ναός, όταν ολοκληρώθηκε στις αρχές του 16ου αιώνα, αντικατέστησε την Αγία Σοφία ως ο μεγαλύτερος χριστιανικός ναός, ένα τίτλο τον οποίο ο βυζαντινός ναός κατείχε για σχεδόν χίλια χρόνια. Ο καθεδρικός είναι ο τόπος ταφής του Χριστόφορου Κολόμβου. Ο καθεδρικός, μαζί με το Αλκάθαρ της Σεβίλλης και το Γενικό Αρχείο των Ινδιών, ανακηρύχθηκαν μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO το 1987.
  

Η Σεβίλλη, Ισπανία. http://leipsanothiki.blogspot.be/
Η Σεβίλλη, Ισπανία.

Σε πρόσφατη επίσκεψη της λειψανοθήκης εκεί, ανάμεσα στα κειμήλια του θησαυρού του Kαθεδρικού της Σεβίλλης υπάρχουν και δύο λειψανοθήκες Ιεράς Άκανθας (=αγκάθι) από τον Ακάνθινο Στέφανο του Χριστού. 

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες παρακάτω:

429 - Κειμήλια από το Ιερό Παντοκρατορινό Κελλί Αγίου Γεωργίου Φανερωμένου (Άγιον 'Ορος)

Ιερά κειμήλια από το Ιερό Παντοκρατορινό Κελλί Αγίου Γεωργίου Φανερωμένου (Άγιον 'Ορος) http://leipsanothiki.blogspot.be/
Ιερά κειμήλια από το Ιερό Παντοκρατορινό Κελλί Αγίου Γεωργίου Φανερωμένου (Άγιον 'Ορος)
σε ιερά περιοδεία στη Ρωσία (Περιφέρεια Αρχάγγελσκ).


Ιερά κειμήλια από το Ιερό Παντοκρατορινό Κελλί Αγίου Γεωργίου Φανερωμένου (Άγιον 'Ορος) περιόδευσαν σε διάφορα μέρη της Περιφέρειας Αρχάγγελσκ (Арха́нгельская о́бласть) της Ρωσίας:

- λειψανοθήκη που περιέχει σταυρό με τεμάχιο Τιμίου Ξύλου και λείψανα του Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρος και Τροπαιοφόρου, του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και του Αγίου Παντελεήμονος του Μεγαλομάρτυρος και Ιαματικού.

- σταυρός με λείψανο του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου, του Ομολογητού και Θαυματουργού.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες παρακάτω:
 

428 - Βυζαντινό κιβωτίδιο με μύρο του Αγίου Δημητρίου

Βυζαντινό κιβωτίδιο με μύρο του Αγίου Δημητρίου, Ιερά Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους. http://leipsanothiki.blogspot.be/
Βυζαντινό κιβωτίδιο με μύρο του Αγίου Δημητρίου, Ιερά Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους.
Η παράσταση της φωτογραφίας κοσμεί την κάτω στενή πλευρά του κιβωτιδίου.
Ο Άγιος Δημήτριος κάθεται αριστερά, στραμμένος προς δεξιά, και τείνει το χέρι σε σχήμα ευλογίας
προς τον ιστάμενο εμπρός του Νέστορα, ο οποίος φορεί στρατιωτικό ένδυμα, δηλαδή βραχύ
χιτώνα και διακοσμημένο θώρακα. Επάνω από το θώρακα φέρει χλαμύδα πορπούμενη
στον δεξιό ώμο, η οποία πέφτει προς τα πίσω. Ο Νέστωρ τείνει το δεξί χέρι προς τον
Άγιο Δημήτριο, ενώ στο αριστερό κρατεί δόρυ.


Στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους αποθησαυρίζεται βυζαντινό αργυρό, επιχρυσωμένο κιβωτίδιο που χρονολογείται στα μέσα του 12ου αιώνα και φέρει μύρο του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου (βλέπε Ανδρέας Ξυγγόπουλος, Βυζαντινόν κιβωτίδιον μετά παραστάσεων έκ του βίου του αγίου Δημητρίου, Αρχαιολογική Εφημερίς, τόμος 75 [1936], σ. 101-136).

Το κιβωτίδιο αποτελεί μικρογραφία της σαρκοφάγου που βρισκόταν στο περίφημο κιβώριο του βυζαντινού ναού του Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης και περιείχε το σώμα του αγίου.


Δείτε περισσότερες φωτογραφίες παρακάτω:
   
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...